Morgonmys

Ensam i en dubbelsäng....
Det är lite samma känsla som när jag sov på Bäckaskogs slott.

Nu är anledningen en hostande man som gör att mina sömnkurvor annars enbart befunnit sig som ytsömnskurvor. Han har tillbringat en del nätter på soffan men fick tillgång till sängen den natten jag var på internat.

Martin har varit förkyld hur länge som helst! Lite feber och hostig i början och sen efter en vecka var han så gott som frisk.... men sen under en natt så får han världens mastodont-förkylning igen med ny feber och riktig "gubbhosta". Gubbhosta för mig är när man hostar så där riktigt slemmigt och det låter som om man håller på att kräka upp allt!

Något morgonmys i sängen där han släpps in i sovrummet tillåts alltså inte. Däremot har både Ellen och Erik fått tillträde och mysfaktorn är hög nu på morgonkvisten .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0