Tandläkarskräck?

Njae, det kan jag inte precis påstå att jag har. Däremot skräck för de hutlösa kostnaderna som det ofta medför :-(

Ett vanligt rutinbesök som inte tar mer än en kvart - tjugo minuter kostar skjortan. Snacka om bra timpeng ;-)

När jag var yngre hade jag ganska mycket bekymmer med mina tänder och var väl mer eller mindre stamkund hos tandläkaren.
Att dra ut tänder var vardagsmat för mig och jag minns att jag verkligen gillade att göra det för det knastrade så "mysigt" när de ryckte och drog i tanden för att få ut den.
Ja, alla har vi våra böjelser *hahaha*.
Nu vill jag då inte riktigt påstå att jag fortfarande gillar detta utan snarare tvärtom.

För något år sedan skulle jag dra ut min visdomstand men i sista stund fick jag kalla fötter och avbokade tiden.
Jag bokade aldrig någon ny tid.
I augusti var jag på rutinkontroll och återigen menade tandläkaren att jag verkligen borde dra ut den där tanden.
Ny tid bokades och det kändes ganska lugnt..... då.

Nu är vi helt plötsligt där och i v.45 är det dags.
Ska ju erkänna att det känns sådär. Inget kul precis och definitivt inte att behöva betala nästan 3000 kr för att få eländet gjort! :-(

Har dock bestämt mig för att inte banga ur denna gången utan att verkligen få det gjort.
Kommer att vara sketas!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0