Söndag

Barnen hos svärföräldrarna och en given sovmorgon - kan det bli bättre?
Vaknade vid 09.30 och låg och funderade vad denna dag skulle kunna tänkas fyllas med. Kom överens om att lyxa till det lite och tog oss därför till Café Sandhem för att käka frukostbuffé. Otroligt gott! :-)

Kändes gottigt att kunna sitta där och bara ta det lugnt och planera vad som skulle hända därefter. Kom fram till att vi skulle köra direkt vidare till Solhaga för att inhandla lite höstblommor som vi kunde plantera i våra krukor.

Efter solhaga blev det dock slit slapp i soffan men sen var det till att ta sig i kragen eftersom jag har massor av jobb som hänger över mig som ett tungt ok.
Lika bra att ta tjuren vid hornen så jag intog köksbordet och fyllde det med diverse jobb-papper, makade rum för min jobbdator och sen slöt jag mig i min lilla bubbla. När jag väl är inne i jobbtänket så är jag ganska svårdistraherad. Idag fanns här dessutom ingen direkt som kunde tänkas störa mig heller eftersom barnen inte var hemma. Martin valde att gå ut och klippa häcken.

När barnen sen väl kom hem så hade vi en liten stund och sen var det dags för Ellen att spela match - igen. Denna gång på hemmaplan och det slutade med vinst! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0