Tandläkarbesök

Häromdagen var jag hos tandläkaren (den årliga kontrollen). Sura pengar... som vanligt :-(
Efter förra årets hysteriska massinvasion av tandsten så började jag använda elektrisk tandborste. Det här året fanns det i stort sett ingen tandsten alls! :-)

Vi resonerade (så som vi brukar göra varje år) kring min eländiga visdomstand i överkäken. Denna har ju funnits där länge och jag vet att jag förr eller senare kommer till det skedet då jag MÅSTE plocka bort den. Men jag skjuter och skjuter på det *suck*.
Den här gången förstod jag att det var bättre att plocka bort den i ett - vad tandläkaren kallade det - lugnt skede innan det har hunnit bli inflammationer och hål. Så.... nu är det bokat! Den 9/11 opereras den ut och jag vet att jag kommer att vara "sketas" för detta ingrepp :-(

Dyrt är det också! :-(


Kommentarer
Postat av: Josefine

Ja de där visdomständerna...:-( Vi är lite i samma läge, jag hade tid för 2 veckor sedan för att dra ut...men jag fegade ur och avbokade....:-(

Däremot kan jag rekomendera tandvårdsförsäkringen. Jag tror jag betalar 40kr/mån eller ngt liknande och då slipper jag betala vid undersökningar och som vid utdragning av tanden :-). Trevlig helg! Vi måste ta en fika ngn dag! Kram Josefine

2011-09-02 @ 18:42:09
Postat av: Pilla

Mmm... känner igen det där med att avboka tiden. Det var precis det jag gjorde för ett par år sedan och sedan har det inte blivit av. Ska försöka att inte fega ur denna gång....

Absolut fika snart :-)

2011-09-02 @ 19:45:33
Postat av: XTIO - UNDERHÅLLNING TILL 100%

Så vad gör du ikväll? jag har as tråkigt. behöver lite idéer! har du något bra man kan göra en fredag kväll? kramar

2011-09-02 @ 20:34:18
URL: http://xtio.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0