Urusel morsa!

Jag har ju beklagat mig förut över vårt vardagspussel. Roliga saker och aktiviteter men ibland svårt att få ihop det.
När jag och Martin idag går och strosar bland plantor och växter på Solhaga får jag ett sms från Ellen:

"- Var det inte idag som Erik skulle på kalas, eller?"

SHIT! SHIT! SHIT!

I min värld hissas det ner blinkande skyltar med texten : "Urusel morsa!" samtidigt som pilar pekar rakt på mig. Det känns som om någon kastat en spann med kallt vatten rakt över mig. Ibland önskar man liksom bara att man kan blunda och knäppa med fingrarna och sen ska man försvinna därifrån just då.

Inbjudningskortet sitter på kylskåpsdörren och har gjort ganska länge eftersom födelsedagsbarnens mammor varit väldigt förutseende och haft lång framförhållning.

Kalaset hade nu redan varit igång i en halvtimme och att frakta hem Erik från Hässleholm för att sedan byta om och ta sig till kalaset.... ja, det hade ju tagit ytterligare en stund. Att vi sedan dessutom inte heller hade fixat någon paket ännu - ja, det gjorde ju inte saken bättre. *SUCK*

Ringde upp Erik som vid detta laget var lagom munter på mig (full förståelse över detta). Vad ska man säga egentligen? Det är ju bara till att krypa till korset......

Jag blir så trött på oss!
Att det sedan dessutom är Ellen som ringer och påminner och som tydligt visar vem det är som har kollen i vår familj - tja, pinsamt för oss vuxna eller?

Kommentarer
Postat av: Tanja

Vem är perfekt i vår härliga värld om man tänker efter?



KRAM

2011-09-12 @ 16:32:28
URL: http://www.kezodouglas.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0