Veterinär

Eftermiddagen ägnades dock åt jobb hemifrån och jag ska erkänna att det krävs lite ansträngning att kunna fokusera på jobb samtidigt som dammråttorna far över golvet här hemma. Fick verkligen stålsätta mig för att inte dras in i fällan att börja ta tag i vardagssysslor när det faktiskt var arbetstid.

Basti är pigg och såren har läkt jättebra. Kan inte se att han haltar något nämnvärt idag men sen är jag också urusel på att upptäcka och se sådant.
Det är nu ganska många från flera håll som uppmanat mig att ändå kontakta veterinär för att få det undersökt och dokumenterat. Därför ringde jag till veterinären idag och fick en tid imorgon. Blev dock lite konfunderad då jag förstod att det kunde bli tal om att ge lugnande och ev. söva Basti. Att ta en röntgenplåt är helt OK men för det behövs definitivt inget lugnande utan Basti kommer att ligga stilla om bara jag eller Martin finns i rummet.

Sen fick jag höra att man ev. kunde vilja öppna upp såren igen för att få bättre koll på vilken ev. skada de gjort inuti och hur djupa de var men borde det inte redan ha läkt ihop?
Det hade ju varit stor skillnad om vi åkt direkt till veterinären då såren fortfarande var öppna och glipade.

Något som jag däremot kan se är att han är svullen över sin "handled". Inte så konstigt kanske men man vill ju inte att det ska bli några skador på senor eller leder.

Förresten... upptäckte ytterligare ett hål idag (som iofs också hade börjat läka ihop).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0