Husvisning

I fredags gjorde vi något som egentligen var helt oplanerat men som vi ändå kände att vi var "tvungna" till.
Vi bokade en husvisning!

Bakgrunden till det är att hos både mig och Martin finns det en dröm om att vi någongång i framtiden ska bo mer naturnära och gärna upp mot Skepparslöv/Bockeboda-hållet.

För ett tag sedan berättade Martin för mig att han sett ett hus som verkade ligga jättefint och han visade det för mig när vi hade vägarna förbi. Man kunde bara ana hur det låg men det verkade överensstämma med "vår" bild av hur vi vill ha det.
När vi sedan slog upp tidiningen förra veckan och upptäckte att just DET huset låg ute till försäljning så tittade både jag och Martin på varandra och tyst slöt vi en överenskommelse - vi skulle dit och titta.

Ikväll har vi varit där.
Precis som vi anade så ligger det jättefin och tomten kändes helrätt. Huset är renoverat och väldigt fräscht och fint. Men precis som med alla andra gamla hus så finns det alltid saker att göra. Här fanns kanske inget direkt nödvändigt att göra men om man köper ett hus för denna summan så vill åtminstone jag ha mer. Det fanns en otrolig härlig vind som hade kunnat ge en helt annan "space" om man hade öppnat upp till nocken.
Jag kom på mig själv att gå runt och tänka saker som jag hade velat göra om och då rusar vi iväg ytterligare med flera hundra tusen kronor.
För den totala summan vi hade fått lägga kan man få ett riktigt fint nytt hus.

Men så är det det här med marken och läget. Det lockar. Mycket.

Nja, det kommer inte att bli någon flytt den här gången i alla fall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0