Fruset vatten

Med dessa temperaturer behöver vi byta vatten till Viggo fler gånger varje dag eftersom det fryser till is och stackaren kan inte få i sig något att dricka.

De där termoskydden som de säljer i djuraffärerna passar inte och dubbla strumpor (som Ellen nu har kört med ett tag) funkar lika illa.

Tyckte så synd om Viggo ikväll att jag offrade min ena skidvante och trädde över vattenflaskan.
Vattnet kommer ju att frysa ändå men kanske dröjer det en liten stund nu.

Varje gång vi kommer ut och ger honom nytt vatten dricker han som en galning och därför har jag bestämt att jag ska uppfinna något som skulle kunna skydda flaskan så pass att det inte fryser så snabbt.

Fick en galen ide om att jag skulle nyttja mina gamla ullinlägg (amningsinlägg) *haha*.
Jaja, skämt åsido - de var riktigt varma och kunde hålla värmen kanonbra!
Tänkte om man kunde använda dem tillsammans med ett sånt där termoskydd från djuraffären - alt. fixa ihop något av frigolit.

Det får bli mitt mission! :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0