Handtvätt?

Har ett plagg (ganska tunt tyg) som egentligen ska handtvättas. I alla fall om man läser tvättråden på lilla lappen.

Det är ju jag i ett nötskal att köpa plagg först och sen när jag kommer hem så kollar jag tvättråden.... om jag ens gör det då. Ofta är det Martin som uppmärksammar dessa "special-plagg" när han tar hand om tvätten :-S

Frågan är - vågar jag tvätta detta plagg i maskinen i alla fall? Om jag kör det på ett "snällt" program?

Kastar ut frågan till alla tvättexperter som kan det där med handtvätt.



Förresten - hur är ni?
Är ni sådana som börjar med att kolla tvättråden i affären?
Eller kommer det i andra hand?
Eller är ni sådana som jag - som inte ens tänker på det?

Kommentarer
Postat av: Ingrid o Alf

Tvättexperten på Genvägen påstår att Du nog är lik Din pappa handlar utan att kolla tvättråden, men hon tror att på Er tvättmaskin finns ett program som heter handtvätt.



Pappa

2012-02-10 @ 20:59:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0