Lite action på morgonen.... eller inte

Igår envisades Martin med att han skulle tvätta bilen.
Naturligtvis var den nästan lika skitig när han kom hem igen - men, men....

Själva känslan att den faktiskt varit ren i några minuter kan ju vara värd en del ;-)

Detta innebar också att när jag skulle ut och starta bilen i morse så var ett par av dörrarna fastfrusna. De gick inte att rubba. *suck*

Erik fick lov att åka där fram (vilket han själv tyckte var toppen) eftersom vi inte kunde komma in där bak.

Lagom till att jag kommit halvvägs till jobbet och befinner mig mitt på motorvägen så har bilen tinat upp så pass att den plötsligt börjar pipa och blinka både här och där.
Röda blinkande lampor ska man akta sig för. De brukar inte innebära något bra.

Denna gången varnade de för att jag hade en öppen bakdörr!
Jaha... dörren hade plötsligt tinat upp och jag kunde liksom höra den slå.

Man blir ju lite skrajsen och man hinner se scenariet framför sig - ".....bildörren vräks upp och slits bort i fartvinden mitt på motorvägen och sen kraschlandar den på bakomliggande bils vindruta som då naturligtvis kör in i mitträcket och kraschar......"

Nja, kanske inte riktigt.... men.....
Eller är det så att jag har sett för många actionfilmer? ;-)
Iså fall skulle det slutat med en bilexplosion också *hehe*.

Fick ta första bästa avtagsväg och sedan hitta lämpligt ställe att stanna och stänga dörren.
Mer dramatik än så blev det alltså inte.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0