En blandning mellan Malmö och Stockholm

Ni vet den där lilla vita lögnen som jag lärde Erik häromdagen..... ja, ifall det ringer en telefonförsäljare eller liknanade *hehe*.
Ähum...... det verkar inte som om vår son är så himla oskyldig egentligen för idag fick jag höra honom dra den "lilla vita lögnen" igen fast idag lät han minsann inte så osäker och försiktig utan riktigt tuff och bestämd!

Telefonen ringde och jag bad Erik svara.
Det gjorde han och sen var samtalet strax avslutat och Erik gick tillbaka till soffan igen.

Jag kallade på honom och undrade vem det var.

"- Äh, det var bara en försäljare. Okänt nummer. Pratade så som de gör i Malmö och frågade efter dig eller pappa och sen hette hon Minna."

"-Eeehhhh..... OK. Pratade hon verkligen som de gör i Malmö?"

"- Nja.... kanske mer som en blandning mellan Malmö och Stockholm!"

OK.
Så om någon av er vill ha tag på oss och inte få svaret att vi inte är hemma (fastän vi egentligen är det!) så var snälla och prata inte med en dialekt som låter som en blandning av Malmöitiska och Stockholmska och ring för allt i världen inte med okänt nummer för då kommer Erik att hugga er längs fotknölarna och ljuga er rakt upp i örat! *hahaha* :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0