Skaka rumpa

Hemkommen från zumban och det var nästan med lite dansanta steg som jag tog mig hem ;-)

För mig har zumban varit ett outforskat område och det visade sig vara väldigt mycket "skaka rumpa".
Det ser så jäkla lätt ut när instruktören står där och skakar rumpan i 190.... man tror att man själv "shakar" loss i samma hastighet men en blick nedåt höfterna säger att det snarare är en skakning/sekund :-(

Efter en halvtimme av programmet insåg jag att jag inte skulle fokusera så mycket på att göra alla rörelser och steg exakt rätt utan huvudsaken var att jag rörde mig.
Då gick det genast lättare! :-)

Jag hoppade och studsade och skakade rumpa hit & dit och tog det som i alla fall jag tyckte kändes som salsa och sambasteg *hahaha*.

Men vem bryr sig?
Roligt hade jag i alla fall och skratta åt mig själv hann jag göra ett antal gånger :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0