Mitt andra hem

Vi har tillbringat förmiddagen i det som jag snart ser som mitt "andra hem" - idrottsplatsen i Vä ;-)
Vi är det stup i kvarten och nu har jag varit på Martin att han måste fixa ett kioskschema för nu börjar jag tröttna p att stå där varenda hemmamatch.

Idag skulle iofs inte Erik spela men man ville ju kika på matchen ändå.

Vi sålde i alla fall bra och jag stod och log lite extra åt alla små barn som kom och ville handla lösgodis av mig.
Precis som när jag var liten - man står där och pekar vilken eller vilka bitar man ville ha och försökte samtidigt räkna i huvudet så att man inte övertrasserade den summa man krampaktigt höll i sina små händer :-)

Inga bigbauta godispåsar utan det är de där små vita påsarna med cirklar utanpå. De som rymmer LAGOM med godis. Inte de STORA som man tvingas ta i affärerna nuförtiden. Som även om man tagit rejält med godis så ser de bara ut att ligga och skvalpa på botten av påsen. Det ekar nästan när man tittar ner i den....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0