En armhålas uppmärksamhet

Tänk att en orakad armhåla kan skapa så många rubriker, så många inlägg och så många rent ut sagt hatiska kommentarer!
Egentligen blir jag bara matt på att folk orkar lägga energi och kraft på något sådant - och sen sitter jag här själv nu och skriver ett inlägg om det.

Mitt fokus vill jag dock inte rikta åt själva armhålan utan mer åt reaktionerna den skapat.
Hur är det möjligt?!
Hur kan det skapa så otroligt känsloladdade reaktioner?!

Har vi verkligen inte kommit längre än så här?
Det hetsas på Facebook och Twitter och skapas diverse grupper hit och dit. De flesta i syfte att håna och kränka - bara ett fåtal för att försvara.

För mig går detta djupare.....
Vi försöker lära våra barn att respektera varandra. Att våga stå upp och inte vara rädda för att gå utanför normen för det som många kallar för "normal".
Vem kan egentligen säga vad "normal" är?

Jag vill ge våra barn en mångfald. Förmågan att kunna uppskatta olikheter och se fördelar med dem. Att våga vara annorlunda om de vill det. Men vad ger detta för signaler? Att man ska vara som alla andra annars blir man utpekad och hånad?!


Tänk om folk istället hade kunnat ge samma reaktioner och tid åt sådant som VERKLIGEN är viktigt!
På något som faktiskt kan förändra och göra skillnad.

Man blir lite mörkrädd.....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0