Sjukvårdsväska

I morse hände en mycket märklig sak!
Jag hade parkerat bilen och skulle gå sista biten till jobbet. När jag kommer fram till övergångsstället så blir det röd gubbe och ambulansen som står främst i bilkön börjar köra. Då öppnas plötsligt bakluckan och ut trillar en stor grön sjukvårdsväska - en sån där som ambulanspersonalen kan ha på ryggen.

Bilarna bak ambulansen kör så jag lyckas snabbt roffa åt mig väskan och dra upp den på trottoaren.
Trodde naturligtvis att ambulansen skulle vända och komma tillbaka men icke så nicke.

På andra sidan gatan stod en kvinna som också sett vad som hänt (tur är väl det för annars vet jag inte om jag själv riktigt fattat vad som faktiskt precis hänt). Hon ringde och grejade och fixade så att ambulansen till slut vände och kom tillbaka igen.
Eftersom det kändes ganska onödigt att vi skulle vara två som stod och "vaktade" en väska så erbjöd kvinnan sig att stanna. Det fick hon gärna göra för min del.
Kunde se från mitt fönster när ambulansen kom tillbaka.

Märkligt, eller hur?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0