Stamp

Sitter här i solen bredvid Viggos hage och njuter av solen samtidigt som jag surfar runt på paddan.

Plötsligt hör jag svaga konstiga ljud och samtidigt börjar Viggo stampa rejält med baktassarna.

Hinner precis fundera på vad det är som skrämt honom och då ser jag att på andra sidan häcken - inne hos grannen - smyger deras katt och spanar på oss (eller snarare på Viggo tror jag).

Återigen förundras jag över deras förmåga att upptäcka och signalera. Samtidigt är det så härligt att se hur orädd och kaxig Viggo kan vara tillsammans med Basti.
Han kommer hela vägen fram och sätter sina små tassar på Bastis tass, nosar och vill helst av allt ställa sig på bakbenen och nosa honom i ansiktet.
Inga varningsstamp där ;-)

Jaha.... nu upptäckte jag grannens katt nr 2. Så länge den håller sig utanför vår tomt så är det helt ok. Lite svårt att styra dock.... ;-)

Just nu är vi omringade av alla grannars katter och det är så klart spännande dofter hos oss med tanke på Viggo.
Basti blir tokgalen och sprätter loss på parketten så fort han får syn på en katt i trädgården.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0