Gitarrkonsert

I många många år spelade jag klassisk gitarr och även om jag vissa stunder var trött på det så blev jag i slutändan ändå övertalad till att fortsätta.
Det är jag ganska glad och tacksam över idag även om jag inte spelar särskilt ofta nuförtiden ;-)

För många år sedan startade min gitarrlärare - Bertil Ohlsson - en gitarrorkester här i Kristianstad och naturligtvis var jag med i den. Dessutom spelade jag i en trio, som solist och fick med jämna mellanrum erbjudande om att vara med i en kvartett som bestod av violin, cello, tvärflöjt och sen jag då på gitarr.

Det har blivit en del konserter genom åren och eftersom man träffades flera gånger i veckan kom man vissa ganska nära.
Men precis som med allting annat så går allting framåt och gitarren lades åt sidan, gitarrvännerna flyttade för att studera och man tappade kontakten.

Av en händelse så har jag nu stött på en av de som var med i gitarrorkestern och vi bestämde då lite löst att nästa gång vi fick höra att det gitarrorkestern skulle ha konsert så skulle vi gå och lyssna.

Sagt och gjort! Vi missade visserligen den stora konserten i tisdags men ikväll 18.30 spelar den Lilla gitarrorkestern och vi kommer att sitta i publiken :-)

Särskilt kul ska det bli att träffa Bertil igen :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0