Gröna papegojor

Först trodde jag att jag sett fel och visste inte riktigt om jag skulle berätta för övriga familjemedlemmar vad som precis kom flygande ovanför huvudet på mig.
Det gick visserligen snabbt men så fel kunde jag väl ändå inte ha sett?!
En flock gröna papegojor!

Hade inte en aning att det skulle finnas papegojor i det fria här nere.

Idag kom de dock flygande igen och både Martin och Erik fick dela min upplevelse. Sen var jag ju så klart tvungen att fråga de som bor här nere och mycket riktigt - det finns alltså papegojor här nere och då menar jag alltså inte i djurparker.

En ganska häftig känsla när de flyger över våra huvuden. Snabba som attsingen och med snabba girar :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0