Nybörjare

Nu är jag hemkommen från konserten.
Träffade Maria utanför och tillsammans gick vi in och satte oss.

Visserligen ville vi ju lyssna men mest ville vi ju träffa Bertil.
Snacka om lite platt pannkaka när vi insåg att det var nybörjarnas konsert och Bertil var inte ens där :-(

Lite nostalgisk blev man ändå och vissa musikstycken kände man igen och hade någon gett mig en gitarr så hade jag nog ta mig tusan kunnat spela med i vissa partier.
På den tiden tränade man och spelade dem så ofta att man kunde dem mer eller mindre utantill.

Efter konserten gick vi fram till ledarna och frågade efter Bertil.
Det visade sig att han skulle ha en konsert till nu i vår tillsammans med Kristianstads gitarrorkester.
Den bokade vi ju in direkt så klart!
Kanske du ska hänga med då Lotta? :-)

En av ledarna som vi pratade med kändes lite bekant och när han presenterade sig så trillade myntet ner.....
Han var ny hjälpledare till Bertil när vi spelade och nu stod han alltså framför oss med hästsvans och grått skägg.

Himmel! Det är då man inser att tiden inte har stått still! ;-)



Kommentarer
Postat av: Lotta

Jajemen :-)

2012-05-10 @ 22:10:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0