Slipa utemöblerna

Tog ut dynorna till utemöblerna idag men innan dess påbörjade jag något som visade sig vara ett evighetsprojekt..... nämligen att slipa trädgrdsmöblerna.
Jag tog vanligt sandpapper - egentligen bara för att ta det yttersta och värsta. Hade inte planerat att uppehålla mig så värst länge med det där.... men.... jag blev ordentligt sysselsatt och när jag väl påbörjat en stol så kunde jag ju inte låta de andra se ut som de gjorde.

Vi har visserligen en sån där liten slipmaskin men den får jag ta nästa gång.
Möblemanget är av Teak och jag tror att vi hade kunnat få dem riktigt fina igen om man bara gav det lite tid och arbete.

De blev i alla fall klart bättre än vad de var före min lilla putsning :-)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0